Friday, October 23, 2009

Rindu Nak Berkayak

Selepas kami balik daripada Pulau Kapas, tak pernah lagi kami berkayak beramai-ramai. Rindu rasa nak buat aktiviti macam sebelumnya. Tapi aku tahu semua itu hanya jadi kenangan manis untuk aku dan rakan-rakan kerana kami tak akan ada masa untuk bersama - sama melakukan aktiviti ini di luar. Aku rasa rindu sangat nak berkayak, maklumlah bila dah pernah berkayak, bila tengok je orang menjalankan aktiviti kayak rasa nak ikut pulak. Bila berkayak aku merasa keseronokan yang amat, dimana aku dapat belajar erti kerjasama dalam pasukan, aku dapat melihat keindahan alam sekitar dan aku dapat manfaat yang terlalu bernilai yang mana aku tak dapat menilainya dengan harta benda... Aku tak pernah merasakan keindahan berkayak membuatkan aku terlalu teruja apabila melakukan aktiviti tersebut. Walaupun semasa di Pulau Kapas, aku terasa penat tetapi bila timbul rasa seronok dan minat aku tak pernah teringat pun perkara lain.. cuma yang aku fikirkan aku nak menjalani aktiviti kayak dengan yang terbaik. Dimana aku akan jadikan kenangan yang terindah yang tak mungkin akan kulupakan sampai bila-bila... Aku rasa tak puas je berkayak di Pulau Kapas.... Agaknya minat dah ada semangat berkayak tu lain le pulak...hehehe!!!!! Aku berharap aku akan dapat menjalani aktiviti berkayak bersama-sama dengan rakan-rakan yang lain di masa depan... Insyaallah.......kalau berkesempatan dan umur panjang......

No comments: