Sunday, October 25, 2009

Flying Fox

Selepas sesi low rope course, kami dimaklumkan bahawa ada satu aktiviti akhir yang akan kami lakukan iaitu `Flying Fox` yang akan dijalankan di kawasan yang sama 24/10/2000 @ jam 0830 pagi. Aku dan rakan-rakan mula membincangkan perkara yang perlu kami buat semasa aktiviti itu nanti. Apa yang kami sedia maklum, kami akan dibantu oleh budak-budak degree pada hari tersebut. Aku dan rakan-rakan mula membayangkan apa akan terjadi dan macamana keadaan kami apabila melakukan aktiviti itu nanti. Aku rasa gementar pun ada... bukan penakut, cuma tak pernah melakukan aktiviti Flying Fox sebelum ini. Aku pernah tengok tetapi macam best pulak... tak tahulah apa akan berlaku pada aku dan kawan-kawan. Selepas pengumuman aktiviti Flying Fox, aku mula ada perasaan tidak selesa dalam apa pun yang aku lakukan. Tidur pun tidak lena, asyik menghitung hari menanti hari yang ditetapkan tiba. Aku seperti rakan-rakan yang lain juga, tidak sabar untuk melepasi aktiviti yang boleh dikatakan mencabar juga pada kami selain daripada aktiviti - aktiviti yang telah kami lakukan sebelum ini. Aku tak sabar nak melepasi hari yang dinanti-nanti... Perasaan gementar dalam diri, pasti ada dalam setiap individu. walau gagah macamana sekalipun, perasaan hanya akan diselindung dengan sikap luaran yang ditunjukkan... Walhal, sama je dengan yang lain-lain, gementar kerana tidak pernah melakukan aktiviti sepanjang zaman bekerja. Aku hanya pernah melihat orang lain melakukan aktiviti ini melalui television , aku tak dapat membayangkan betapa orang-orang tu berani melakukan aktiviti tersebut. Walaumanapun aku akan melakukan aktiviti ini dengan penuh keyakinan.... masa nilah aku nak buat semua aktiviti yang menguji keberanian ku... Aku dapat melakukan aktiviti yang sesungguhnya aku sendiri tidak menyangka akan melakukannya... Aku berjaya melakukan semua aktiviti dengan berbekalkan ilmu dan meyakinkan diri dalam menempuh segala yang mendatang...... harus ketempuhi dengan penuh minat dan sabar....

No comments: