Monday, September 7, 2009

TARIKH KERAMAT DAH TIBA

Aku bangun awal pagi... tapi yang sebenarnya aku tak lena pun.... Aku tak sangka hari yang kuhitung dah tiba pun. Pagi aku bersiap sedia dari dalaman dan luaran. Aku menenangkan hatiku dan cuba menanam semangat supaya berani mengharungi aktiviti hari ini 5/09/2009. Bermacam-macam doa dibaca untuk perlindungan dan keselamtan diri... hehehe!!!! Pada jam 0750 aku tiba di perkarangan Bangunan Kejuruteraan..... Masa tu ada kekawan yang dah tunggu untuk naik ke Tkt 11, bersama-sama. Aku dan rakan -rakan berbincang mengenai aktiviti ini, kami memberi semangat sesama sendiri supaya tak gentar mengharungi aktiviti abseiling...... walaupun pada hakikatnya masing-masing dah ada yang rasa lembik lutut... jantung dah tinggal kat bawah bangunan la... macam-macam ada telatah kekawan semua.... Tiba di tkt 11, aku dan rakan-rakan ditaklimatkan oleh Cik HCM sebelum memulakan aktiviti dan menerangkan sekali lagi peraturan dan teknik-teknik yang sebenar kepada kami.... Dibantu oleh beberapa orang tenaga pengajar yang lain, kami rasakan aktiviti ini akan berjalan dengan lancar. Dimulai dengan doa memohon keselamatan aku dan rakan-rakan mengorak langkah bersiap sedia memakai peralatan untuk aktiviti ini... Dibantu oleh rakan-rakan kami sentiasa memastikan peralatan dipakai dengan betul dan masing-masing menenangkan diri.... Tak lupa jugak PPT yang memastikan keselamatan sebelum aktiviti dijalankan..... Bila tengok kekawan dah melakukan aktiviti, saya dan yang lain-lain semakin bersemangat untuk cepat selesai kan.... aktiviti yang cukup mencabar kami semua.... Bila tiba giliran aku.....Fuh...!! aku macam rasa nak pitam je.... tapi bila aku berada di tepi dan dah bersedia untuk aktiviti abseiling, aku rasa seronok pulak... takde tekanan... mula-mula je.... dah buat rasa seronok.... rasa-rasa banyak cerita pulak lepas tu... kalau diberi peluang ada aktiviti ni... bole lagi kot..... Insyaallah.... Tarikh keramat 5/09/2009 aku lalui dengan penuh memori yang boleh aku dan kawan-kawan banggakan sepanjang hidup kami... alhamdulillah kami semua dapat menjalani aktiviti ini dengan jayanya berkat dorongan dan pembelajaran yang kami perolehi daripada Cik HCM..... Tak lupa juga buat semua tenaga pengajar yang banyak membantu..... tak lupa untuk PPT juga.... Resahku dah hilang dah...!!!!!!

2 comments:

PPT said...

Baguih la lepaih...
Nasib baik masa tu geng PLk-PoliS tak belanja sirap ais atau limua ais.. Kalau tak dispatcher and assistant lagi laju buat kerja...

PINKYGIRL said...

aPa pUN DaH KiTa sEmU tEmpUhi bErSaMa. bIkIn gEmPAk