Monday, September 7, 2009

MINGGU KERESAHAN PLK-PDRM

Pada 29/08/2009 kelas outdoor diadakan di Maktab PDRM Cheras. Dalam sesi pembelajaran kami diajar teknik, cara ikatan tali, keselamatan, penjagaan barang-barang dan dibayangkan macamana keadaan Abseiling pada 5/09/2009 di bangunan Kejuruteraan tingkat 11, UiTM, Shah Alam. Saya dan rakan-rakan mula membayangkan sesuatu yang menakutkan.... En Hisham memberi panduan yang sangat detail untuk keselamatan kami semua pada hari sebenar. Walaupun dah tahu apa nak buat tetapi selepas sahaja kelas berakhir pada hari itu, saya dan rakan-rakan yang lain mulai resah gelisah memikirkan apa akan berlaku nanti... Makan bertambah tetapi tidur tak lena.... tambahan pulak, dirasakan hari seperti cepat berlalu.... Jam berdetik begitu pantas sehingga terasa kenapa la cepat sangat hari-hari berlalu..... kalau lah boleh diundurkan waktu akan kuundurkan untuk seketika sehingga hilang rasa resah untuk melakukan aktivti ini. Walaupun demikian, rakan-rakan memberikan semangat antara satu sama lain supaya tak perlu nak fikirkan benda negatif... malah anggap ini sebagai satu cabaran yang positif dalam usia pembelajaran dewasa.... Diri sentiasa bersiap sedia untuk melakukan aktiviti ini dengan penuh keyakinan dan semangat yang membara.... Walaupun pada hakikatnya aku merupakan salah seorang daripada rakan-rakan yang begitu resah sekali bila tarikh keramat untuk aktiviti abseiling semakin dekat tanpa kusedari setiap hari aku menghitung waktu..... Dalam hati aku bercadang nak beritahu je Cik Hisham, aku nak bantu je kat atas untuk jaga peralatan... tapi timbul pulak perasaan malu dengan kawan-kawan..... Aku kuatkan semangatku, aku hadir je aktiviti tersebut.... aku akan lakukan yang terbaik dalam hidupku....sepanjang pembelajaran untuk semester ini..... Aku berharap apa yang akan aku dan rakan-rakan lakukan akan menjadi memori yang terindah walaupun amat mencabar keberanian kami.......

1 comment:

PPT said...

Nama pensyarah pun sudah silap eja daaa....