Wednesday, August 26, 2009

Water Confident Bersama Obor-Obor

Assallamualaikum.................... Kami telah dibuang ke tengah laut satu per satu dalam jarak yang boleh dikatakan jauh gak bagi orang - orang yang tak berapa nak pandai berenang......... Saya orang pertama yang terjun dan diikuti dengan Ati dan kemudian Hadi.......... saya cuba berenang perlahan-lahan ke tepi sedikt...... apatah lagi bila nampak sekumpulan obor-obor tengah berenang2 di kawasan tersebut...... saya tunggu Ati dan hadi yang sedang menuju ke arah saya..... Saya harapan Hadi akan bawa Ati dengan cepat ke tepi... rupa-rupanya bila dia tarik Ati je.... dia pun telan air sama... katanya tak reti nak nyelamatkan orang.......... Jadi saya pun tunggu la di kawasan yang berhampiran dan bila tiba satu time kami pun bersama-sama berenang menuju ke tepi Pulau..... Semasa kami menuju ke tepian jumpa plak kumpulan Apai, Khairi, Sapia dan Atikah..... Tengah dalam keseronokan berenang.... tiba-tiba Ati menjerit dan meniup wisel..... katanya ada obor-obor telah menyengat kakinya...... masa tu saya tengok Hadi lari jauh daripada Ati....... Cik mazlin datang tengok..... Ati da rasa sakit..... dia pun suruh kencing atas kaki dia takpelah........ masa tu aku dengan Hadi gelak sakan sampai xlarat rasa nak berenang........ Aku pun tegur Hadi kenapa lari..... Dia kata kalau tak lari... obor-obor tu melekat plak kat dia...... Apa lagi cabut la......... Bila ditanya apa ceritanya....... agaknya obor-obor tu da berkenan dengan nyayian Ati masa berenang ke tepian bersama Hadi ke tepian.....` Jangan tinggal Daku`..... hehehehe!!!!!! walaupun seorang kawan da sakit kaki..... tetapi kami tetap meneruskan renangan kuak bebas kami sehingga ke tepi Pulau....... Berjaya juga akhirnya sampai ke tepian...... Fuh!

5 comments:

PPT said...

TAKPA, yang baiknya semua selamat..
Nasib baik saya tak kencing, kalau tak .....

PPT

REDZUAN said...

ala.. kalo PPT kencing pun tade hal nye..
paling abis pun cerita tu cuma akan di abadikan dalam blog ni je..
dan semua ahli PERLU dan ALUMNI akan mengenang kenangan tu sampai bila2...
PPT kaki kencing.. ha ha ha

hisyamchemat said...

[..... Dia kata kalau tak lari... obor-obor tu melekat plak kat dia...... Apa lagi cabut la.........]

Apa punya kawan daa! Masa senang sama-sama, susah gua cabut dulu la.

PPT said...

Redzuan,
Kalau saya kencing masa tu,PERLU dan Alumni mungkin tak teringat, batch semester mesti teringat silap haribulan terbawak dalam mimpi .......
Nasib baik PPT bukan kaki kencing, kalau tak masa kat pantai hangpa semua dah kena kencing.... ha ... ha....

PPT

aimanarif said...

PPT jangan kencing merata x baik... tapi 2 je ubat yang ada hehehe...macam manalah kalau betul2 PPT kencing kat yati kakakaka x leh bayang...